سه‌شنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۶
۲ نفر

نیکوکار فعال محیط زیست بالغ بر صد جلد کتاب با موضوعات محیط زیستی در رده سنی کودک و نوجوان به کتابخانه سرای محله شیخ هادی اهدا کرد.

اهدای کتاب

همشهری آنلاین- سحر رمضانعلی پور: «بدرالسادات بهنام» بانوی فعال در حوزه محیط زیست منطقه ۱۱ دراین باره می گوید: «من و پسرم به اهدای کتاب با موضوع  محیط زیست علاقه داشتیم. به همین دلیل قریب به صد جلد کتاب را به سرای محله تقدیم کردیم تا کودکان و نوجوانان از  مطالعه آنها لذت ببرند. به این امید که در آینده بتوانند در زمینه محیط زیست گام های مؤثری بردارند.» کتاب های اهداشده حاصل مشارکت این بانوی نیکوکار و «علیرضا لاکی زاده» پسر اوست که در زمینه تصویرگری کتاب های محیط زیست فعالیت می کند.»

«فاطمه حقیری» دبیر محیط زیست منطقه دراین باره توضیح می دهد: «به منظور فرهنگسازی و ارتقای آگاهی زیست محیطی جامعه، نخستین بار برای اهدای کتاب با موضوعات  مختلف درباره محیط زیست در سرای محله شیخ هادی فراخوان دادیم. طی این طرح هم محله ای ما ده ها کتاب محیط زیستی به سرای محله اهدا کردند. با این عمل نیک کودکان، نوجوانان و بزرگسالان می توانند با امانت گرفتن و مطالعه آنها دانش خود را در این زمینه افزایش دهند که نتایج این آگاهی در افزایش مشارکت اجتماعی برای حفظ محیط زیست مشهود خواهد بود.»

هدیه فرهنگی بانوی نیکوکار به سرای محله شیخ هادی

«مریم رجبی» معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار ناحیه یک منطقه ۱۱ دراین باره می گوید: «انسان با اهدای کتاب قلباً احساس مسرت می کند. زیرا دیگران می توانند از مطالب آنها استفاده  کنند و دانش خود را در محیط خود آگاهانه و هدفمند به کار ببرند.»

«اعظم لطفی» مدیر سرای محله شیخ هادی نیز معتقد است: «با ایجاد کتابخانه در سراهای محله با غنی سازی منابع اطلاعاتی  مرتبط با موضوع محیط زیست می توان نقش مؤثری در فرهنگسازی نسل جدید ایفا کرد.»

کودکان و نوجوانان با مطالعه کتاب های محیط زیستی در سرای محله شیخ هادی با چیستی و چگونگی محیط، زیست، پسماند، بازیافت، آلودگی های آب و هوا و... آشنا می شوند. متوجه می شوند که چرا آب ارزش دارد، چرا ایجاد فضای سبز در خانه،   بالکن، حیاط، کوچه، خیابان، محل کار، بوستان ها و... مهم است.

کد خبر 669333

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha